گروه صنعتی فولاد یزد (احرامیان)

 

 

 

نوبت دهی راننده در فولاد

فولاد یزد (احرامیان)

 

نوبت دهی کامیون در فولاد با نوبت دهی راننده در مقایسه با سایر صنعت ها متفاوت می باشد. به همین دلیل، ما در سامانه شیپین سیستم نوبت دهی را شرکت فولاد یزد را بر اساس نیاز این مجمعه، که یکی از کرابران سامانه شیپین می باشند راه اندازی کرده ایم. مشتریان در صنعت فولاد معمولا تاجران و خریداران عمده می باشند که کوتاه بودن زمان دریافت فولاد بسیار مهم می باشد. در زیر به مشخصات نوبت دهی کامیون و نوبت دهی فولاد که در سامانه مدیریت حمل و نقل شیپین اجرا شده است می پردازیم.

 

قبض نوبت دهی کامیون و راننده

نوبت دهی در فولاد با توجه به این که رانندگان می بایست در زمان مشخص اقدام به بارگیری نمایند متفاوت می باشد. همچنین مدت زمان بارگیری در کارخانه های فولاد زیاد می باشد، به همین جهت با مدیریت ورود در نوبت دهی راننده می توان این امر را به صورت منظم اجرا نمود. در مجموعه فولاد یزد برگه نوبت دهی راننده پس از رسید به محل کارخانه ارائه می شود که زمان بارگیری و ورود به کارخانه مشخص می باشد. همچنین صف نوبت دهی کامیون در نمایشگر های بزرگ محل پارکینگ برای رانندگان قابل مشاهده است.

 

نوبت دهی کامیون در همکاران سیستم

یکی دیگر از مزیت های نوبت دهی در فولاد یزد این می باشد که از قبل برخی اطلاعات پایه راننده نظیر شماره پلاک و نوع خودرو ثبت می شد. با توجه به اینکه اطلاعات تکمیلی و تخصصی در سامانه شیپین در نوبت دهی فولاد انجام می پذیرد، اتصال سامانه شیپین به همکاران سیستم انجام شد. مهم ترین مزیت این کار جلوگیری از ورود چند باره اطلاعات به سیستم شده و کارآیی سامانه و سرعت نوبت دهی در فولاد به صورت قابل توجهی کاهش یافت.

 

دریافت وزن کامیون از باسکول

توزین به عنوان شاخصه اصلی بارگیری در صنعت فولاد می باشد و ملاک ترخیص کالا بر اساس وزن انجام می پذیرد. گام بعدی در نوبت دهی راننده در فولاد دریافت اتوماتیک وزن باسکول خالی و باسکول پر برای کامیون ها بوده است. با انجام این کار زمان بارگیری کاهش یافته و مدیریت بر روی توزین و دقت نیز افزایش یافت. امکان تعامل و ارسال و دریافت اطلاعات با سیستم های مختلف از مزیت های سامانه شیپین می باشد. همچنین اتصال به سیستم ردیابی محصول زبرا برای اعلام اتمام فرآیند بارگیری نیز انجام شد. تمامی این امور در پایین آمدن زمان بارگیری تاثیر بسزایی داشته است.

 

فراخوانی نوبت راننده با تماس اتوماتیک

با توجه به اینکه سامانه شیپین در قسمت های مختلف و مراحل مختلف بارگیری و نوبت دهی راننده در صنعت فولاد وارد شده و امکانات بهینه در اختیار مشتریان قرار می دهد، در همین راستا آخرین مرحله مدیریت نوبت دهی راننده در فولاد این بود که فراخوانی رانندگان در صف بر اساس سرعت بارگیری و ظرفیت ورود به کارخانه انجام شد. این کار به صورت خودکار توسط سامانه به رانندکان با تماس تلفنی، پیامک و اپلیکیشن موبایل انجام می پذیرد.