سیستم نوبت دهی رانندگان
مدیریت حمل و نقل و لجستیک
در صنایع پتروشیمی، شرکت های پخش فرآورده های نفتی، صنایع فولاد و کارخانجات ذوب آهن و معادن با توجه به حجم بالای بارگیری و تعداد زیاد رانندگان، استفاده از سیستم نوبت دهی رانندگان برای مدیریت حمل و نقل محصولات تولیدی و یا ورود مواد اولیه به کارخانه امری ضروری محسوب میشود. سیستم نوبت دهی رانندگان یکی از ماژول های نرم افزار مدیریت حمل و نقل و لجستیک به شمار میرود. این سامانه با نوبت دهی رانندگان بخش زیادی از امور مربوط به حمل و نقل را سازماندهی میکند.
سیستم نوبت دهی رانندگان به ایجاد رضایت در بین رانندگان ناوگان حمل و نقل کمک بسیاری کرده است و سبب ایجاد سیستمی عادلانه در بارگیری شده است. البته که این سامانه جامع علاوه بر مدیریت نوبت دهی رانندگان به ردیابی پایش و مدیریت ناوگان حمل و نقل نظم بخشیده و با ایجاد سامانه ای یکپارچه به مدیریت امور مالی و پرداخت کرایه نیز کمک شایانی نموده است.
بسیاری از شرکت های باربری برای مدیریت ناوگان حمل و نقل خود از سیستم نوبت دهی رانندگان استفاده میکنند. در بخش های دیگر این سیستم یکپارچه موضوع اعلام بار و کنترل تردد ناوگان تسهیل شده است. در پایانه های حمل بار با توجه به تعداد زیاد رانندگان ناوگان حمل و نقل و حجم زیاد درخواست ها، جهت برقراری نظم و ایجاد عدالت بین رانندگان از سیستم نوبت دهی رانندگان استفاده می شود. این سیستم باعث تسریع در انجام فعالیت ها و کاهش زمان انتظار رانندگان گشته است. امکان نوبت دهی از طریق اپلیکیشن های موبایلی و از راه دورنیز وجود دارد که به آن سیستم نوبت دهی آنلاین رانندگان می گویند.
با توجه به تعدد رانندگان متقاضی و محدودیت بار، برای دریافت سرویس همواره امکان تنش بین رانندگان و اپراتورهای توزیع کننده بار وجود دارد. سیستم نوبت دهی رانندگان تا حد زیادی از این تنشها جلوگیری کرده است و با تشخیص و ثبت پلاک خودروها حق تقدم را برای رانندگان ایجاد کرده است.
سرویس نویت دهی رانندگان در پایانههای حمل و نقل و صنایع بزرگ نظیر کارخانجات سیمان، پتروشیمیها، شرکتهای پخش فرآوردههای نفتی، معادن، صنایع فولاد و همه مراکزی که دارای بارگیری روزانه هستند کاربرد دارد.
این سامانه با استفاده از سرویس تشخیص پلاک به ساماندهی و نوبت دهی رانندگان میپردازد. یکی از مشکلات اصلی در پایانههای باربری به هنگام توزیع بار نوبت دهی رانندگان میباشد که عدم ساماندهی آن باعث تاخیر در زمان بارگیری، تنش بین رانندگان بومی و غیر بومی و مشکلات بسیار دیگری میشود.
گروه آفتاب برای رفع این مشکلات سامانه نوبت دهی رانندگان را ایجاد کرده است. این سامانه با استفاده از یک دوربین که در محل ورودی پایانه نصب شده است. فرآیند نوبت دهی رانندگان در پارکینگ انجام میشود.
از مزیت های سیستم نوبت دهی رانندگان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ایجاد امنیت روانی برای رانندگان
جلوگیری از تخلفات مالی و رعایت حق تقدم رانندگان در محل نوبت دهی یا ورودی
درآمدزایی و افزایش بهره وری پارکینگ
توزیع عادلانه بار بین رانندگان
عدم بروز اختلاف بین رانندگان
مدیریت امور مالی و پارکینگ پایانه
درآمدزایی برای انجمن رانندگان
اطلاع لحظه ای از تعداد و نوع خودروهای ورودی
امکان استفاده آفلاین از سامانه
یکپارچگی سیستم و امکان انتقال اطلاعات به سامانه اعلام بار باعث راحتی در مدیریت حمل و نقل در صنایع و پایانه ها شده است. امکان نوبت دهی پیامکی و برنامه موبایل در این سیستم پیش بینی شده و قابل استفاده برای مشتریان است.
سیستم نوبت دهی رانندگان در استان های زنجان، سمنان، آذربایجان غربی، صنایع لبنی صباح در استان گلستان و پتروشیمی خراسان روزانه بیش از ۱۰۰۰ راننده را نوبت دهی میکند.